Hvordan hekle bilder?

Og hvordan fikk jeg så ordnet mønster til Gnar-pleddet? 

Jo, jeg fant et bilde som jeg syntes passet.
Deretter gikk jeg til nettsiden Knitpro, valgte størrelse og at det skulle være hekling.
Lastet opp bildet.

Da fikk jeg ut ei fil med diagram som så slik ut:
League of Legends - Gnar

Diagrammet er beregnet på fastmasker, men et stort pledd i fastmasker fristet ikke. Jeg valgte derfor å hekle 2 staver for hver rute i diagrammet.

Vanligvis er det greit å dra med seg tråden ved fargeskift, men i dette tilfellet syntes jeg ikke det ble noe fint å dra med garnet. Jeg brukte derfor et nøste pr fargefelt, det ble en del nøster å holde orden på, men etter litt trening fikk jeg fort orden på hvordan jeg skulle snu pleddet for at det ikke ble et eneste stort kaos.

For å få fine fargeskifter bytter jeg farge ved siste gjennomtrekk på staven.

League of Legends - Gnar

Kommentarer

  1. Imponerende, rett og slett! Lykke til videre med heklinga! Regner med vi får se det ferdig. Gleder meg....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Wow...ikke småtteri altså. bare så tøft. Flinke du.
    Klem

    SvarSlett
  3. Skikkelig kult teppe, takk for forklaring på mønstertegning!

    SvarSlett
  4. Utrolig stilig teppet, og veldig pent gjort!

    SvarSlett
  5. Wow for et arbeid. Imponert rett og slett ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg